Monday, April 5, 2010

Taihen desu ne...

Haa... mesti korang tertanye-tanyekan... ape itu.. taihen desu ne... maksudnya>>>it is difficult...
ayat ni sesuai la dengan aku... yang tadi baru habis daripada buat japanese language test.. atau pun dalam bahasa jepunnya nihon-go no tesuto... hahaha.. nak pecah kepala aku jawab test tu tadi... dengan hiragana nya aku tak hafal.. last-last dapat soalan... main hentam taruk jela ape yang aku rase sedap didengar mahu pun ditulis..

lepas habis test.. sakit juga la kepala ni...melambak perkataan jepun yang berlari-lari anak kat dalam otakku ini...hehe.. so.. kiranya ni dah tamat la pembelajaran aku untuk Bahasa Jepun 1 dalam semester 2 ni... nanti semester depan sambung pula Nihon-go 2.. atau dalam bahasa melayunya.. Bahasa Jepun 2.. heh!!.. ni balik kampung ni.. dah boleh la ajar orang2 kampung cakap bahasa jepun.. seronok-seronok...

Okie.. sebenarnya.. aku dah takde idea nak tulis ape.. semenjak due menjak ni... lack of idea laa.. haishh!! macam mane nak jadi blogger boy ni... hurmmm...

Oleh kerana dah takde mende nak tulis.. ape kata aku mengarut sikit.. nak introduce ma self dalam nihon-go...

Haluuuu... Namae wa Fikri desu..
watashi wa UiTM no gakusei desu..
Senko wa Kompyuta (CS-computer science) desu..
Kuni wa Mareshia desu..
watashi no keitai denwa-bango wa 019-93304xx..
Kuni wa johoru desu..
watashi wa mainichi gogo ju-ji ni nemasu. gozen roku-ji ni okimasu..
watashi no tanjobi wa 1989-nen 11-gatsu 28-nichi desu..

haaa.... penat dah aku mengarut... nak tau maksud die... cari la sendiri.. ponat den menaip aa..
hehe...nak taip dalam bahasa jepun tak bole.. so.. taip dalam yomikata je la...hahaha..

Ja... Itte rasshai... (so... bye-bye..)


1 comment:

  1. perh!!lepas nih ajar aku ckp jepowng okeyh..hahah

    ReplyDelete