Sunday, April 11, 2010

Penat tapi seronok!!!! =)

Haaa... mesti korang tertanye-tanyekan... kenapa penat.. haa.. ape yang penat?? ape yang tapi?? ape yang seronok.?? haha... meh2.. cek cerita no... macam ni... semalam... aku rase.. sehari suntuk.. aku, zai, anas, and Yo Zais... berhempas pulas dan "bergotong royong"... nak habiskan assignment jepun aku... dari tengahari sampai ke petang sampai ke malam... aktiviti harian aku tak berhenti...
haiiissshh!! penat doe...

halnya bermula disini,

Lebih kurang jam 1.30 pm:
Aku sangat busy... nak siapkan assignment jepun.. nak shooting and pape laa yang yang berkaitan. So, disebab kan group kitorang just consist of 3 members je.. terpakse la kami cari camera-man tambahan.. pikir punya pikir.. terigat Yo Zais a.k.a. Farid Kamil.. hahaha.. yeke?? Farid Kamil ni.. lalalala..die pon bersetuju nak tolong kitorang kan.. so, setelah 1000 tahun lamanye menunggu ketibaan Farid Kamil ni.. acara shooting menshooting ni pon bermula laa.. bermacam-macam gaya.. bermacam-macam ragam.. haishh!! budak-budak nie.. kalau dah depan camera.. tak ingat dunia.. haha..takpe la... nak buat cmner.. so.. dengan ber-director-kan Farid Kamil... scene pertama pon berakhir dengan jayanya.. hahaha.. penat kot.. mase tu semua dah lapar dah..
jadi.. anas... group member aku suggest.. jomla makan kat sek7.. re_done name kedai tu... boleh tahan la gak makanannye.. haa.. aku nak makan.. tapi takde duet.. last-last.. Zai belanja... haishh Zai.. ko memang la baik hati... cayang ko.. lalalala...

Lebih kurang jam 4.00 pm:
Acara shooting menshooting bersambung.. haa.. kali ni semua perut dah kenyang.. hati pun riang laa.. so.. nak belakon pun takde laa lemah semacam je.. kan.. so.. kitorang pusing2 la satu sek7 tu.. nak carik tempat yamg sesuai untuk shooting..lagi la penat.. sebab aku ngan Zai.. kene jalan kaki.. litas melintasi setiap block yang ade dipusat komersial tu.. haa.. betol ke tak aku eja komersial..lalalala..

Lebih kurang jam 6.30 pm:
Haa..boleh dikatakan hampir semua scene dah shooting.. just tinggal gambar bus je... Farid Kamil tolong gi amek... sementara tunggu si Farid Kamil ni.. aku, Zai, Anas.. tunggu la kat KFC.. hehehe..
then, last-last.. Datang pon Farid Kamil kite ni.. haa.. nak tau... sanggup die nek motor gi sek2 semate-mate nak shooting gambar bus.. aisshh!! susahkan ko je Yo Zais.. Then.. tunggu punya tunggu kat situ.. tetiba Zai bawak 1 set snack plate for Yo Zais.. kerana banyak membantu.. 2 cheesy wedges.. untuk dibaham beramai2.. dan beberapa gelas pepsi.. untuk diminum.. lalalala..
so, kitorang lepak la jap kat KFC.. dok borak-borak pasal aksi-aksi kitorang tadi mase tengah shooting.. ade yang tergelak laa.. lupa script laa.. macam-macam.. pastu masing-masing balik...hehehe..SERIUS!!! sangat PENAT time tu!!!..

Lebih kurang Jam 8.00 pm:
Tunggu bus T604 kat depan pusat komersial..nak pergi Padang Kawad...Tunggu sampai sejam.. batang hidung bus pun tarak!!..haha.. bus ade hidung ka??.. aku dah la nak nak hantar assignment gamelan plus nak sign kedatangan.. disamping tengok persembahan2 yang agak best.. huhu.. karnival koko UiTM.. malam tu ade Persembahan Kebudayaan... last-last aku jalan kaki gi Padang Kawad.. penat la syiall!!! dah sampai.. macam biase la.. bepeloh-peloh.. hahaha.. ade la beberapa acara yang aku tetinggal.. mase aku sampai tengah persembahan tarian...aku pun layan jela.. tujuan.. nak tengok HKB 223 buat persembahan gamelan.. haa.. best kan.. layan punya layan.. terjumpa la Zatie bok.. lalalala.. haha... then kitorang pun tengok la persembahan tu sama-sama... thanks tu Zatie sebab belanja aku sampai 2 gelas air ye.. first air kelapa.. then, second.. air tembikai.. naek segan plak aku dengan Zatie ni... aisshhh!! nanti lau aku dah kaye.. aku belanja ko pulak eh Zatie.. nak??.. lalalala...

Lebih kurang jam 11.15 pm:
Dah abes da Persembahan Kebudayaan tu... Zatie nak beli kebab.. tapi dah tutup.. die macam kecewa plak aku tengok.. sorie eh Zatie.., serba salah pulak aku ni... Pastu.. kitorang pon turunlaa tangge.. gerak gi bus stop kat depan DC tu.. nak tunggu bus.. tapi macam dah agak lewat.. bus pon macam takde je.. tapi takpe.. aku still tunggu.. si Zatie pon sanggup nak teman aku..lalalala.. mekaceh Zatie.. rase macam cuak.. sebab bus takde.. nak balek ngan ape nih??? nanti sampai Jati pagar dah kunci.. so.. aku call Yo Zais... boleh tak amek aku yang berada dalam kekusutan ni.. then yo cakap boleh.. Dah alang-alang tunggu Yo.. aku ngan Zatie pe lagi.. start la berdiskusi tentang beberapa hal yang masih belum terjawab di benak fikiranku.. cerita punya cerita.. terkeluar la cerita pasal hal ****.. haa.. baru la aku paham selama ni.. hal **** ni banyak menimbulkan masalah dan kekusutan.. tak patut betol.. nak buat macam mane??.. dah name pon masalah.. hurmmm saba jela.. haha.. 3 taun tak abes kalau cerita pasal masalah **** nie...

Lebih kurang jam 12.00 am:
Zatie balik melati.. die terpakse balik and aku memang nak suruh die balik.. kalau tak nanti name kene tulis ngan pak guard.. haha.. tapi segala perbincangan pasal **** sangat bermakne bagi aku.. baru aku sedar apa maksud di sebalik teka-teki yang melanda otak aku selama ni.. thanks Zatie..lalalala... bila Zatie dah balik je... tinggal aku sorang... tunggu Yo Zais... tak lame pastu.. Yo Zais sampai bersama Lisa Surihani.. eh!!! salah2.. Shikin laa... hahaha.. pastu aku pon balik.. nak balek Jati takut pagar dah tutup..sebab dah lambat.. so.. balek la sek8...

Konklusinya.. semalam aku sangat penat!!!! SANGAT!!! ye.. tapi takpe.. aku still rase seronok.. sebab still dapat hang out ngan member2.. walaupun tak semua.. haaa... besh2..

p/s: credit to Yo Zais sebab jadi camera-man kami.. Thenks to Zai and Zatie.. sebab belanja aku semalam...



1 comment: