Tuesday, April 27, 2010

Jigsaw-puzzle..

Hidup kita ni ibarat Jigsaw-puzzle... kadang-kadang... kita boleh cantumkan semua kepingan-kepingan itu dengan begitu mudah... dan kadang-kadang.. agak susah kita nak cantumkan kepingan tu... ada kala nya.. kepingan itu hilang.. dan ada masa nya kepingan itu tak sesuai dengan acuan yang terbentuk hasil dari cantuman Jigsaw-puzzle tu.. itulah kehidupan... ada masa perfect.. ada masa longgar... ade masa punah!!.. renung-renungkan laa..

Sebelum ni... aku rasa aku tak dapat nak mencantumkan Jigsaw-puzzle itu... kerana banyak kepingan-kepingan yang baru telah di longgokkan... puzzle yang lama tak siap lagi.. datang pula puzzle baru... tak dapat aku nak selesaikan seorang diri... perlukan bantuan!!... jadi!!... rakan-rakanlah sasaran ku... untuk join permainan yang aku main sepanjang hidup ku dari dahulu sehingga kini...

Dan kini...Terima kasih kawan-kawan... kerana membantu aku... untuk menyelesaikan masalah yang terjadi... puzzle tu sikit lagi je nak siap... tapi aku rasa macam hilang beberapa keping lagi.. tak tahu ia kemana... nanti aku cuba cari.. kalau dah jumpa.. aku panggil korang lagi.. untuk join my jigsaw-puzzle game!!.. bole??

p/s: Bawa la bersabar ye kawan.... itu pesan Ibu ku... jangan cepat melenting.. cool and steady je..dan sesiapa yang menjadi mangsa DRAMA kehidupan.. bertenang laa.. ade sinar di sebalik itu.. =)


No comments:

Post a Comment