Monday, May 10, 2010

Zaman Kanak-kanak..

Hehehe.. Sekarang ni pukul 5.45 pagi...
tak bole nak tido...
excited...
nak balik rumah...
tiket pukul 9.30 AM..
hehehe...
tak sabarnya nak balik...
Muar~~ tunggu kepulangan ku..
heh!!..
Sebenarnye...
aku ni takde keje..
bosan di pagi hari..
Jadi tadi aku pun ushar la Facebook..
ushar punya ushar..
aku terjumpa 1 post yang menarik perhatian aku...
so aku pun guna pakai la...
bole aku selit kat dalam blog ni..
cuba korang baca ni...
bende ni mesti dapat menyingkap balik kenangan lalu..
tyme mase kecik-kecik dulu...
budak-budak yang lahir pada tahun 80'an..
mesti ingat...
mase sekola rendah dulu:

- kat sekola ade salesman jual buku cerita...
hari ni bagi list, esok mintak duit
beli..walaupun cerita buku tu dah tau.
salesman susu pon camtu gak.

- kat library, budak-budak memang baca buku tapi...
just tengok gamba je.... bile ade program
Nilam, sebok semua nak pinjam buku.

- RMT kat sekola makan tak best, tapi yang
berduit pon join RMT, tak paham....

- pakai pensel box yg bole bukak depan
belakang, pastu ade sharpener kat tengah-tengah die.

- main lawan pemadam, sayang nak guna buat
padam...padahal itu fungsi sebenar, untuk padam!

- pakai pembaris yg bergerigi, kat dalam
ade air pastu ade bende berkilat dalam air tu.

- cikgu pakai pembaris kuning pajang. Ade
pemegang kat tengah-tengah tapi tak penah nampak cikgu
pegang pon kat situ...

- bulu ayam jadi ramping kerana sering
dijadikan rotan.

- time pendidikan seni, lukis sume boleh...
tapi!!! bile time kaler sume hampeh. ade gak
buat anyaman pakai kertas warna, kolaj
la, ape la...

- main game 2D. super contra, super
mario, street fighter, sume pakai tape.

- jam tangan Boy London jadi idaman, sebab bole
tukar-tukar kaler ikut suhu and cuaca.

- takut BCG tapi lepas inject poyo la pulak...

- balik skola beli JoJo tak pon Dendang.
Tora pon best gak. Beli semata-mata nak
mainan, coklat die tak makan pon.

- Kasut berlampu kat tapak, yang iklan die
kat TV bole tembak alien tu...

- Siri kartun; power rangers, ultraman,
transformers, ninja turtles,
Thundercats, maskman, Gaban, Perman,Pokemon..
Digimon...dan macam lg.

So..jangan lupe sume ni sebab zaman sekarang budak-budak
tak sempat nak layan bende-bende ni semua... kite akan sentiasa
berubah, cume asal-usul kite yang
permanent. huhu~

pas r kt member2 korang....
mesti diorg tersengeh2 bace mende nih...


2 comments:

  1. hahaha...zaman budak2 aku poyo..beg nk yang branded..huu...

    ReplyDelete
  2. cayala lu fiza,nak yg branded punye...aku pulak nak beg blakang yg ada roda tu,leh tarik cm lugage.hhahaha

    ReplyDelete