Thursday, March 25, 2010

Best friends.. susah nak carik derr!! =D


"Everyone hears what you say. Friends listen to what you say. Best friends listen to what you didn't say."

Aku rasa ayat kat atas ni pun dah dapat memberikan definisi Best Friends dengan jelas.. terang lagi bersuluh.

Tujuan aku post pasal kawan baik ni pun ade sebabnya.. baru je dapat ilham hasil perbualan aku dengan seorang sahabat.. baru je jumpa beberapa jam yang lepas.. pergi minum-minum tadi.. orang nak belanja fresh orange juice.. ape lagi.. balun laa.. bila lagi kan?? hehe..=P

Menurut perspektif aku sendiri..kawan ni boleh disinonimkan dengan perkataan lain seperti teman atau pun sahabat..aku rasa kawan ni pun boleh di anggap sebagai ahli keluarga walaupun tiada pertalian darah...

So, aku boleh summarize kan kat sini.. kawan ni adalah sebahagian dari keluarga kita.. mereka laa tempat kita mengadu kasih tyme-tyme kita berjauhan dari ibu dan bapa tercinta..

Dalam hidup ni semua orang ade kawan baik,, dah nama kawan baik .. kita mesti percaya 110% kat kawan kita tu. Hidup dah macam adik beradik, pergi mana-mana mesti sentiasa bersama.. kadang-kadang girlfriend or boyfriend sampai rasa jelez dengan kawan baik kita tu...Tapi.. persoalannya disini..macam mana kalau kita dapat tahu kawan yang di anggap baik ini mengkhianati kita?? pernah tak korang dikhianati kawan baik korang sendiri?? Rasa apa? sedih? kecewa? hampa?

Kita anggap dia sebaik-baik manusia,dah macam keluarga sendiri.. tapi kalau macam ni la jadinya, memang dia takde hati dan perasaan langsung terhadap kita..atau perkataan paling sesuai.. KAWAN MAKAN KAWAN...

Tapi selama aku hidup diatas muka bumi ini.. belum pernah lagi ada kawan yang buat "TAHIK" kat aku.. Alhamdulillah.. ALLAH mengurniakan aku dengan teman yang berbudi pekerti.. bertoleransi dan sentiasa faham aku seadanya..

Jadi, wahai sahabat sekalian, selagi hayat kita masih bersatu dengan jasad, selagi denyutan jantung kita masih boleh dikesan ECG (Electrocardiogram), hargailah teman kita.. tanpa mereka.. tak mungkin kita dapat berdiri dengan sendirinya..

p/s : Al-fatihah kepada Esah Bte Salleh dan Habib Mohammed.. harap mereka ditempatkan bersama-sama orang yang beriman.. to Fieza Habib.. redha dengan pemergian mereka.. ALLAH lagi sayangkan mereka.. Dari mana ia datang..dan dari situ jugalah ia kembali...


No comments:

Post a Comment