Sunday, July 11, 2010

Twilighters... =)



Twilight...
hmmm...
kenapa ramai yang tak suka twilight..
bila aku sebut pasal twilight je...
macam-macam respon yang aku dapat...
cerita mengarut laaa..
cerita harap cintan cintun je lebey...
action kurang...
hahaha..
ni laaa segala macam respon yang aku dapat...
agak-agaknye... sebab ni ke..
they all semua benci twilight...
ke.. mamat-mamat kat luar sane..
jeles sebab awek-awek dorang semua obses ngan actor-actor kat dalam movie nie...
heh!!!...
jelez la tu...
so...
meh sini...
aku pon rase macam nak buat story telling sikit kat entry ni...
pasal Twilight Saga...
kalau korang nak tau... cerita ni pasal cinta ye...
so.. agak-agak kalu nak tengok action lebey...
jangan tengok cerita-cerita macam ni...
korang tengok la cerita lain..
macam Daybreakers ke..
ape-ape laa...
ok2.. dah2...meh aku cerita sikit...
Twilight Movie ni...
adalah adaptation dari novel...
hasil tulisan STEPHENIE MEYER...
ade 4 buah novel semuanye...


penat jugak aku nak habis bace semua ni..... =))
  1. Twilight
  2. Twilight Saga: New Moon
  3. Twilight Saga: Eclipse
  4. Twilight Saga: Breaking Dawn
so....
buat masa ni..
cuma 3 buah buku pertama je yang di adaptasi ke Movie..
buku ke-4 masih lagi dalam perancangan...
and..
dengar cerita..
Breaking Dawn punye movie akan di buat dalam 2part..
Part 1
and Part 2...
hahaha...
ni kes tiru Harry Potter la ni...
aisshhh!!..
so..
Jika Twilight cerita pasal perkembangan diri Bella dan Edward Cullen.....
New Moon plak banyak bermain ngan emosi and kehidupan sebenar Jacob Blake..
dan dalam Eclipse..
ia lebih expose pasal kehidupan serta sejarah hidup antara dua puak berbeza ni..
Vamps. dan werewolf...
rupe-rupenye..
banyak lagi puak Vamps. ni...
aku ingat kat Volturi tu je suma species Vamps ni..
hehehehe..
and Bella agak ngengade siket dalam Eclipse ni...
kejap nak Edward..
kejap nak Jacob..
aissshhh!!!
yang pasal Breaking Dawn.. tak nak cerita...
sebab.. aku pon tak habis bace lagi...
hahaha...
dari hasil pemerhatian aku...
ramai yang membenci Movie berbanding novel...
jadi.. dapat disimpulkan kat sini.. dieorang benci pelakon je la kot...
cube bayangkan...
kalau novel ni tak di"movie"kan..
takde sape pon nak benci hasil karya STEPHENIE MEYER ni..
betol tak???
jadi...
kesimpulannye...
Mungkin sesetengah orang tak minat siri ini..
sebab nak kan sesuatu yg lebih thrill dan aksi...
Tapi..ingatlah ..
Twilight Saga ni merupakan sebuah kisah romantik..
dan perjalanan hidup Bella Swan yang terikat antara dua lelaki..
dari dua dunia berbeza...
and for those yang nak action lebey2..
tak payah la tengok..
and tak payah la nak kritik lebey2..
sebab korang bukan tau pape pon...
hahaha...
but... bagi sape yang nak tangkap cintan...
tangkap cintan yang out the box..
tangkap cintan yang di luar kotak minda...
layan la Saga ni...
korang akan dapat rase kan...
Sci-Fi plus cintan cintun..
hehehe...
and sape yang agak2 pemalas nak layan novel...
layan jela movie...
bagi gurls.. suka la kalau layan movie kan????????
hehehehe...

p/s: aku pon tak tau... ape motif aku type entry ni... =))

No comments:

Post a Comment