Sunday, May 1, 2011

ko watpe?

hei... lama sungguh tak meng-update
blog ni... memang lama sangat2...
bersawang-sawang da...
anyway... disebab kan busy sikit ngan study..
tak menyempat nak update entry...

sekarang ni pon tengah exam week..
tapi tetiba macam ade masa plak nak online meng-online ni...
sebenar nye kepala tengah pening ni...
baca buku En. Yasyas...
tak masuk2 dari tadi...
so... relex la kejap...
then... muncul 1 idea dalam kepala ni...
apa jawapan kawan2 aku kalau aku mesej..
"ko wtpe?" (kau buat apa?)..
jadi experiment pon dijalankan...

Objective: nak tahu reaksi sample bila dorang dapat mesej macam ni.
Hypothesis: semakin banyak sample semakin banyak respon... 
Bahan: sample(rakan2).. seperti yo, fieza,zatie,zai,zul,puteri dan juga jah.. 
Radas: henpon aku, no.telefon dorang dan kredit yang mencukupi... 
Prosedur: taip "ko wtpe?"  macam gambar kat bawah ni dan sent kpd sample. tunggu respon.

results:
pelbagai respon yang diterima..

Yo: "Br men ftsl.. Nape?"
Zai: "Tgh tgh vamp d. nape?"
Fieza: "Bru lps stdy forecast.."
Jah: "Nk tdo da.. nape?"
Zul: "ak tgah main angry bird"
Puteri: "Haha.nk tdow.tp da taley. so skunk dpn blog
            telo dbsuh.haha."
** lau nak tau ape maksud puteri klik sini
Zatie: respon agak lambat.."Ak bru bgun tdo. Td migrain. Npe fikri?"

so.. 4 dari 7 sample tanya balik kat aku "nape?".. dan 3 lagi bgtahu ape
yang dorang tengah buat.... dan perbualan diteruskan... sehingga tiba ke limit point..

conclusion: aku rasa macam happy nak teruja.. sebab pelbagai reaksi dan respon aku boleh
dapat... tambahan pula... kredit kita semakin "bertambah"..

p/s: motif buat bende ni sbab nak release tension... orang lain da berlenggang kangkung balik rumah sebab exam da habis.. aku masih lagi berhempas pulas menyelak nota2.. =(

No comments:

Post a Comment