Tuesday, May 24, 2011

Entry baru + Review

Hallo hallo... hehehe..
ade orang kate blog aku da berhabuk2...
hehehe... memang betul pon...
asal log in blogger je.. mesti tersedak..
tersedut habuk kat dalam blog ni...
hehehe...
ok la... bagi nak elakkan blog ni sunyi sepi tanpa
luahan hati aku... ape kata aku share sikit pasal citer
"peberet" aku yang aku tengok hari tu..
haaaa... ape lagi... Nur Kasih The Movie (NKTM) laa..
nak bagi review sikit...
First day citer ni keluar... terus berebut gi mid ngan classmate..
Fariq, Fieza and Zai... cik Bella nak ikut sekali plan asalnya..
tapi die ade kelas plak petang tu...
disebabkan nak tiket awal.. terpaksa la kitorang duduk berpecah
belah kat dalam panggung hari tu...
ok.. daripada aku dok merapu.. baik aku straight terus citer kat korang..
mai baca review ni...

starting cerita buatkan mood menonton membuak-buak..
Babak kereta api meletop bagi aku benar-benar mencuri tumpuan..
buat orang tertanya-tanya...
pastu masuk bab Aidil berduka kerana kehilangan isterinya Aliya.
plot cerita  agak lambat sikit mase ni.....
maybe nak orang menghayati kesedihan hati Aidil yang kematian isteri.
huhuhu... mula2 je da sebak didada.. hahaha..
pastu masuk plak citer pasal Nur ngan Adam...
kebahagian pasangan suami isteri ini semakin terserlah
bila Nur disahkan mengandung.Diorang happy giler...tapi..
pastu ade benda buruk jadi kat diorang ni..nak tau ape jadi..
kne gi tengok... hehehe..
untuk menenangkan diri kembali kepadaNya..
diorang gi bercuti di Jordan... 
sape yg teringin sangat nak gi Jordan tapi tak dapat..
tengok la citer ni.. banyak tempat menarik...
haaa... mase kat Jordan ni la ade insiden yg berkait ngan kereta api yg meletop tu..
Then.. lau nak tau selebihnya... kene la tengok sendiri.. 
kalau cite banyak2..
nanti spoil plak kan... hahahaha..

Secara peribadi aku suka "kimia" antara ketiga-tiga pelakon utama..
dorang tak nampak kekok sama sekali dengan dialog-dialog yang mereka lontarkan.
Thumbs up untuk Remy Ishak, Tiz dan Fizz Fairuz...
Secara keseluruhannya, saya berikan cerita ini 4 daripada 5 bintang...
Yang penting, cerita ini tidak mengecewakan...
sebab banyak mesej yang tersirat disetiap dialog yg di lontarkan..

No comments:

Post a Comment