Thursday, June 9, 2011

Orang-X : Kelas Pertama

yuhuuu...
hehehe... saje nak belagak sikit
kat sini... nak tau sebab ape...
FikriTaufik baru je lepas tengok

X-Men: First Class...
walaupun agak lambat dan tak macam 
orang lain yang menonton kat Panggung wayang...
aku hanya sekadar menonton di Screen Laptop
yang agak "uzur" ni... walaupun dengan hanya berbekalkan
headphone untuk merasai surrounding yang ala-ala gempak...
hahaha... statement tak bole blah kan??
huhu.. pedulik ape!!.. =D

ape yang aku nak citer skang ni...
kepada peminat-peminat tegar X-Men...
sila la tengok citer ni..... Best among the best..
setiap misteri dan persoalan yang di"bagi" bermula
dari X-Men the Movie, X-Men 2, X-Men 3: The last Stand,
X-Men Origin: Wolverine.. semuanya di ulas satu per satu
kat dalam movie ni... lepas aku tengok cerita ni...
baru la aku tahu.. apa yang terjadi kepada Prof.X..
kenapa dia terpaksa menggunakan "wilcha" selama ni..
(wilcha = wheelchair = Kerusi roda!! oke!!)
hahaha....and this is the prequel untuk X-Men Sagas....
plot cerita ni tak payah nak cerita panjang la...
kemas.. tersusun rapi... compact... tak meleret-leret...
cuma banyak sangat penggunaan bahasa "KGB" (Bahasa Russia laa!)
kat dalam movie ni... BEST!!!...and aku suka watak Mystic kat dalam movie ni...
dia sangat rapat dengan Prof.X... but then.. at the end of the movie..
she make her own choice... die ikut Erik Lehnsherr.. atau lebih "popular" digelar
Magneto.... so tak rugi pon kalau pegi menonton kat wayang..
tapi kalau da sengkek sangat macam aku ni haa... download je la.....
hehehehehe... =D..


aku bagi 5 bintang dari 5 bintang!!!!... superb and awesome!!!..


p/s:tergelak bila tengok Hugh Jackman cume jadi special appearance je dalam movie ni..=D


No comments:

Post a Comment