Thursday, September 16, 2010

raya ke 7

hmmm..
da raya ke7 kan???
sekejap je...

pejam celik pejam celik...
da nak abes da cuti raya ni...
tinggal bape hari je lagi..

pasni da tak bole nak maen2 da...
final exam menanti...
hoho...

heh!!.. takrang sume mok tau x??
nape tajuk entry tok raye ke7..
heh!!!.. JAH punya pasal la tok.. tek dia bulih post kat wall FB aku..
eh!! jap.. tetibe terguna "BMS" plak..[grammar pun tak btol ade hati nak guna BMS!!]

"Zakiah Othman
selamat hari raya ke7. haha motif. :P"

haa.. macamni la die punya post...
so...
di sebab kan die punya post...
maka terbit la idea yg boleh aku "carutkan" di dalam blog ni..

heh!!

p/s: motif..saje nak melalut di raya ke7.. nampak nye.. semakin hari.. blog ni da jadi sumber bacaan yang tak berpaedah!! haish!!.. ketandusan idea... =P. Lupe plak nak bagitau.. aku punye lappy da ok!!!... da tak susah nak on9.. mekacih kepade En.Taufik sebab teman saye beli adapter baru....


Sunday, September 12, 2010

Raya..

huh...
penat la dow..
bak kate 日本人.
たいへん ですね!![taihen desu ne!!..]

walaupon aku マレーシア人
aku nak taip dalam 日本語
so..

aku punya pasal laaa..
hahaha..
ok2... jom cita pasal..
ハリ ラーヤ。。[Hari raya]
walau pon raye ni macam tak raye je...
seperti mana yang aku da agak..
tapi... badan memang penat giler..
nak melayan semua yang datang bertandang..
hadoi!!..

siyes penat..
tak tipu..
nak update banyak2.. malas..
ni jela yang aku mampu taip..
hahaha...

tak bole bla kan...
takde rase mood raye la taon ni..
walaupon duet raya berkepuk-kepuk dapat..
tapi..
takdak feel la..

haha...
bosan...
nak kuar bejalan pon malas gak...
so dok la umah... hehe!!..
rindu plak kat UiTM..
wahahah.. nak balik shah alam!!!!
kebosanan duduk kat muar...
balik kampung..
dapat jumpe sedara mara sekejap je...
pastu balik rumah...

dok teperap dalamn bilek...

hmmm......

sangat bosan...
hailaaa nasib...

p/s:motif entri... luahan perasaan yang tengah berkecamOk!!!

Friday, September 3, 2010

Test Jepun Tamat!!! tapi result ODE.......

Akhirnya...
tamat gak test jepun...
segala penat lelah aku menghafal
terbalas.. walaupun dalam mase 5 minit je..
pagi tadi... pegi bilik sensei..
semangat giler...
pukul 7.45 AM da gerak...
sampai2 da pukul 8 AM..
pastu buat reading ngan oral test...
pergh!!! sangat LANCAR ok!!...
dan test tu berlansung selama 5 minit je!!..
mak aih!!.. penat2 aku datang awal 5 minit je..

haha.. tak pe..
yang penting da habis..

haaa.. cakap pasal oral test..
aku buat ayat baru...

da tak pakai da ayat "saya suka makan nasi" tu..
naim da GUNA... hahaha..=))

so dengan spontannye di depan sensei aku buat ayat baru..
wahahaha..

1. watashi wa supun de tomuyamu o tabemasu. [saya makan tomyam dengan sudu].
2. tomuyamu wa oishii desu ga, karai ryori desu. [tomyam makanan yang sedap tetapi pedas].
3. tomuyamu wa yumeina ryori desu. [tomyam adalah makanan yang terkenal].

haaa.... sekali jalan je...
phheww!!! lega...

then da settle semua...
balik laa...
sensei siap ucap selamat hari raya lagi..
malang nya bukan dalam bahasa jepun..
heh!!!..

pastu aku terus gi faculty...
lepak2 jap..agak2 da nak dekat pukul 10.30 AM..
aku masuk DK1...
kelas ODE...
tapi hari ni belajar sikit je...
pastu Pn Hashimah pulang kan balik result test hari tu...
tengok2.. aku dapat...............
hmmmm..... bole la.....
walau pun sangat tak bagus.....

Pn cakap markah paling rendah dalam 14.5 /50...
and nasib baek la.. aku tak tergolong dalam range markah tersebut..
Alhamdulillah...
heh!!..

ok la...

malas nak taip panjang2.. penat... tadi buka pon makan buah kurma je..
malas nak pegi beli makanan... jap lagi kang baru nak pegi beli..

hoo... dan di kesempatan ini.. aku nak ucap kan SELAMAT HARI RAYA kepada semua!!
bye~~



Wednesday, September 1, 2010

sensetip!!!

Tetiba rase sensetip plak bila bace blog kat bawah ni..

Lappy rosak!!! bahagian II

hadoii!!!

kalau entri sebelum ni...
korang da tau kan..
yang adapter aku rosak...
so.. tak bole la nak bukak lappy..

nak buat macam mne kan..

haaa...
semalam...
nga duduk2.. ade mesej masuk..
tengok2.. dari Yo Zais..

"Laptop ko kne sambar Petir ke?"

tapi... aku x balas... xde kredit... sori la ye.. kegawatan ekonomi..
nak topup susah..
hahahaha... =))

so... mesti ade yang tertanye tanye kan... macam mne adapter aku bole rosak
dan HANGUS!!!..

citer die macam ni...
malam hari isnin lepas..
nga sesedap dok online.. tetibe rase haus...
gi turun bawah jap.. beli air..[perlu ke citer pegi beli air??!!!]
pastu.. da setel semua.. aku naek la balik...
TETIBE.. mood rajin nak mengemas datang!!

so.. aku pon kemas la bilik..
mata aku malam tu..asyik tengok je extention plug...
RIMAS!!!!
ok!!
RIMAS!!!
serabut... da macam hutan simpan da..
dengan wyre bebelit-belit..
aduuu!!!!... so... dengan rajin nye... aku pegi la uraikan satu persatu wyre tu..
nga khusyu' wat keje tu... ade satu menatang yang menyebok!!

Haa.. nak tau tak.. menatang tu ape??.. ADAPTER aku la...
aku nek geram... mende-alah tu menyebok..
pe lagi... PakK!!![bunyi aku campak adapter tu..]..
dan dengan tetibe...
Paapp!![bunyik black-out..]
heh!! black-out.. ade bunyik eh??

haishh!!.. disebab kan perbuatan aku tu..
1 rumah black-out...

member bilik sebelah bengang je..
assignment tak sempat save!!

Hoi!!! ko nak taip balik ke ???!!

hahaha...pastu...
semua da setel..
da terang balik semula..
aku.. try la nak bukak balik lappy..

tapi malang nye..

adapter telah hangus dan berbau hangit!!
ok!!
hangit!!..

tapi... nasib baik la..insiden itu tak 'meragut' nyawa Lappy aku...
haishh!! selamat!!!.. huuuh...

walau pon lappy aku masih bernyawa.. tapi tak tahan lama..
sebab pe??.. batery KONG la!!!...
hadoi!!.. kan susah nak online skang ni... hmmm...

nak buat cmne kan.. da nasib..
salah sendiri pulak tu kan??

terima je la...