Tuesday, August 13, 2013

Short entry: Urrggghhh!

Fisrt day in Bangi.. 
I was like "what?? This is not house, this is not room.. this is.. this is chicken coop!!!"
What the hell is going on?!

Monday, August 12, 2013

Short entry : Haruskah?

Daripada apa yg aku pernah sampaikan dulu-dulu..
Aku ada buat projek masa lapang..
So, sekarang ni.. outputnya..
Aku berjaya menyiapkan beberapa (4 je) cerpen
yang tidak seberapa jalan ceritanya...
Dan juga nukilan ala ala novel yang baru tiba di chapter 14...
Entah bila la nak siap.. dan entah bila la nak sambung.
Asal boleh la katakan..
Persoalannya kini.. haruskah aku share kan hasil seni picisan tu kat blog ni?
Sebab aku percaya..
Memang takde sape-sape pun yg datang singgah jenguk blog ni..
ade ke yg sudi tu?
Macam takde jer.. kan?
So?? Nak letak ke tak nak yer~

Short entry: Raya

Hey.. its already day 5 of raya!!
Dah tu je..
Babaiii.. ;(

Tuesday, June 18, 2013

Short entry: Projek Masa Lapang

Yosh!!
Singgah sekejap.
seperti mana yang aku dah bagitahu
sebelum-sebelum ni.. aku ada plan..
or skang ni bukan plan dah.. aku dah on the way 
dah pun.. aku sedang menghasilkan sesuatu..
sesuatu di luar bidang akademik aku..
aku pun tak sangka, akan timbul idea se-drastik itu.
So, sekarang ni.. aku gelarkan menatang tu sebagai;
"Projek Masa Lapang"..
To my lovely kazen, Kak Mas.. thanks sebab sudi 
bagi tunjuk ajar... banyaknye kabel uolls kan??
*LOL ;p
dan kepada geng-geng mengumpat di tuiter..
thanks sebab bagi aku guna nama korang..
secara langsung atau tidak.. (abis laa)
Thanks gak kat @madascoot sebab cakap
Adrenalin dia mencanak-canak naik bila baca sneak peek tu
(kalau die bohong.. nasib aku laaa.. =,=)
Kepada bakal doktor. Kakak Farah Nadia.. bila kau nak abis kan
kisah Aizat dengan Adilla.. aku tunggu..
Ouh Speaking of Aizat.. Thanks gak kepada Saudara Syafiq Aizat,
budak Ajaib tu! sebab sudi bagi aku guna watak dalam cite die
sebagai kisah sampingan dalam projek aku.. hehehe :)


p/s: determination sangat diperlukan sekarang ni.. untuk menaip noktah di akhir kalam projek tu. gitew~~ 



 

Friday, June 14, 2013

Short entry: Sambungan kisah Tuna

Ok.. now it's up to her lah.
aku dah beli dah tuna tu..
macam 'ganti balik'.
so.. my part dah habis kot.
just wait and see.
Sori sebab usik barang kau.
lepas ni tak sentuh dah. Hahaha!
like seriously memang aku tak sentuh dah!

p/s: moral of the story... entah?!


Thursday, June 13, 2013

Short entry : Kerana Tuna Se-tin

Salam Alaik..
Haa.. tengok tajuk tu.
tuna setin atau pun satu tin tuna.
sebenarnye bukannye ape.
cuma aku rase aku dah buat salah
pada adik aku sendiri.
as you all yg dah kenal dengan aku,
dorang mesti tahu aku ni manusia yang kuat makan.
pendek cerita, hari tu mak balik rumah lepas beli
barang-barang dapur.. then aku macam biasalah
kaki menyebok!.. tengok ada tuna.
dalam hati "dah lama tak makan tuna, thanks Ibu sebab beli"
so, pagi besoknya which was semalam.
waktu breakfast aku dengan selambanya buka tin tuna tu
dan buatlah sandwich!! tak makan banyak sangat pun sikit je.
satu colet ngam-ngam untuk sandwich aku.
yang lebih aku simpan dalam peti sejuk.
pastu macam biasalah.. sampai la malam tu..
adik aku jerit-jerit kat dapur (xde la jerit sangat)
"Sape bukak tuna aku ni!! sape?!"
so.. aku pun tengok.. aku cakaplah aku yang bukak.
aku buat sandwich pagi tadi sebab lapar..
then.. dengan dahi berkerutnye dia jawab,
"Aku tak sukalah orang bukak barang aku ni, 
dah la aku tak suka makan bila tuna ni dah
kene simpan dalam peti sejuk!"
Tudiaaa!
After that baru aku realize sesuatu..
Tuna tu dia punya rupanye.. dia yang beli..
bukan Ibu~~
Ooopss Sorry I dah makan dulu~~
and after that till now.. die tak cakap dengan aku langsung..
maybe die marah. aku dah masak dah dengan perangai die..
takpelah.. besok aku keluar beli tuna baru ye..
ganti ape yang aku dah balun tu..
Hope you will be happy..
and I'm so sorry~~

p/s : moral of the story, makan jangan ikot sedap tekak je!! kan dah~~

Wednesday, June 12, 2013

Short entry : Maigaddd!! dah lamenye

Assalamualaikum..
pergh!! lame gile siak tak update blog ni!
sesudah sekian lama.. baru malam ni aku rasa macam nak
menjengah blog ni..
alih-alih ter-update pula..
btw.. last aku tinggalkan blog ni tahun 2011 kot..
ni dah tahun 2013.. 
mid 2013 tau.. berapa tahun agak-agak?
haa.. malas nak kira.
OK lah.. dah nama pun short entry.
mestilah short kan?
Well tengoklah nanti kalau lepas ni aku rajin nak
update blog lapuk ni.
insyaAllah.. kalau ada apa-apa yang nak 
dikongsi nanti aku updatela..
dan.. memandangkan aku tengah menganggur sekarang ni..
adelah beberapa 'projek masa lapang' yang aku sedang
usahakan..
Apa-apa perkembangan nanti I bagi tau Ok?


Baiiiii.. =)

p/s: bajet update blog ade orang nak baca. lol
Loser giler. ha!!


Monday, November 21, 2011

tak boleh tido~~

assalamualaikum~~~
halamak.... lame nye tak menjengah ini belog...
habok habok banyak maa... kasi wa bersin...
haachummm!!!...

hihihi.. lame sunggu tak bersoSIAL kat dunia blog ni..
busy aje memanjang... nak buat macam mana...
life as a student (*alasan lapuk)...
banyak assignment... kannn.....

sangat sangat tipu la kalau seorang student itu tak
merungut pasal assignment melambak banjir ye tak??..

hahaha... motif menaip hari ni sebab tak boleh nak tido...
sekarang tengah pukul 2.25 pagi... mata masih lagi segar...
telinga sedang asyik mendengar lagu Lonely by 2NE1...
banyak kali ulang....  dan perut pun agak lapar...
jadi tadi baru je lepas melantak magghetti...

haaaa... tau tak ape itu magghetti..... resepi campak campak saye sendiri..


ni la yang di namakan magghetti...
maggi + kuah spaghetti... hahahaha..
sungguh enak di makan di malam hari...
siyes tak tipu... membuka selera... 


hihi... da takde keja kan... makanan pon bole main campak -campak...
pastu makan.... erkk?

dan sekarang.. mata masih lagi segar... tak bole tutup...
ni macam tanda tanda nak kena insomnia lagi je nii...
hahaha... get ready ubat tido dulu ye... pain killer..


hadoiiiii.... puas da kira biri-biri...
tak jalan jugak... hmmm...
redha...


p/s: lupe plak... nak ucap tahniah kat  dua orang sepupu aku yang baru baru ni da bertunang...pasni tunggu majlis besar je la.... hahahah...







Wednesday, September 14, 2011

makan-makan raya

short entry...
Hari ni Jamuan Hari Raya UiTM Shah Alam...
buat kat Pusat Sukan...
makan banyak giler...
perut kembung... memboyot..
pastu balik Fakulti naik bukit belakang...
sangat mengah okeyh!!

p/s: Bukit belakang FSKM sangat cerun okeyh!! 

Sunday, September 11, 2011

Skype

saja buat tajuk skype sebab tadi
berskype ngan cik Fara Nadia...
die cakap nak carik nasi empit kat UK..
bole jumpa ke??
siap call dari Edinburgh, UK semata-mata nak tunjuk kat
aku salji.. (*aku cuma nampak banyak lopak air je..)
hahaha... die siap sempat tunjuk rumah die yang
bertangga merah itu..
sangat sejuk katanya...
dah tu je nak citer...

p/s: motif entry.. luahan rasa gembira sebab orang call dari jauh.. ape daaa.. 

Thursday, September 8, 2011

Doraemon di perlukan!!

Adui... malasnya nak buat kerja!!..
tibe-tibe keluar iklan kat TV..
jeng jegn jeng~~

"Anda malas?... nak orang lain tolong siapkan
semua kerja-kerja anda?..
belilah Doraemon!.. robot terbaru abad ini..
boleh berkata-kata... berkebolehan mengeluarkan
gajet-gajet pintar!! dapatkan segera di pasaraya terpilih!"

perghh!!.. berangan rupenye...
alahaiii... cuba bayangkan... kalau benda ni betul..
real!.. tak payah susah-susah nak buat kerja...


mintak je tolong kat Doraemon!!..
kemas rumah boleh...
buat assignment boleh...
nak terbang boleh...
Kak Mas yang desperate nak robot pon boleh beli...
suruh Doraemon vacuum rumah.. hahaha..
anak-anak pun suka.. Sebab boleh kawan dengan Doraemon..
tak gitu?!!
motif entry ni... sebab aku malas nak kemas bilik..
malas nak kemas baju... lagi bape hari je nak balik U...
hmmm...


sambung balik berangan....


p/s: entry kanak-kana Ribena!!.. apesal ntah!! =p

sekian lama ber-hibernasi...

salam....
hohoiii....
lama bebeno idok menghapdate entry yek..
almaklum laa.. sibuk...berhibernasi...
makan minum tidur...
kan best... bak kate omputeh.. "heaven!"
last update first Ramadhan...
sekarang ni dah 10 Syawal da..
memang dah lama tak mengarut kat sini...


Macam mana Raya!?.. best tak?
hehehe... haruslah best... jumpe saudara mara...
sepupu sepapat... pak cik mak cik...
anak-anak buah...cucu cicit (* ade ke?)
bila lagi kan nak jumpe ramai-ramai... berkumpul....
mengeratkan tali persaudaraan...
kalau tak semua sibuk je memanjang... dalam setahun pun..
belum tentu kita kerap kali berjumpe sesama ahli keluarga...
yang mana rindu tu... lepaskan la rindu tu sepuas- puasnya...
So... dah nama pun raya... dah pakai baju cantik-cantik..
tak sah la pulak kalau tak bergambar kan??
nak buat kenangan katanye.. buat pengubat rindu...
nak-nak yg macam ni haaa...

Family Ayah

hehehe.. siap bendera Malaysia bagai haa...
semangat... Raya sambil sambut Merdeka...
hehehe... yang ni.. Family Ayah....
Gambar Family Ibu.. takde...
sedih pulak.... tak sempat nak ambil... Balik kampung Ibu
lewat sangat... kalau tak.. mesti dah dapat bergambar daa..
takpe takpe..yang penting... Family bonding tu tetap kuat dan kukuh!..


hurmmm.. next monday lecture dah nak mula dah...
setelah hampir 4 bulan bercuti di rumah "membina badan"..
akhirnya...Cuti pun dah nak habis....


alaaaaaaa... malas la pulak nak balik Shah Alam....
mood belajar tak sampai lagi laaaa...
kan best kalau Shah Alam tu belakang rumah je....
hari hari boleh ulang-alik....
belajar oh belajar..entah bole ke tak terima Lecture...
duduk rumah berhibernasi lama sangat... hehehe...


p/s: sambil taip entry ni saya bengang tahap cipan kene terajang dengan gorila sangat sangat kat Selkom BerOkben ni... asyik membawa masalah je macam ni haaa...

Klik untuk tumbesaran

Monday, August 1, 2011

tibanya Ramadhan..

Alhamdulillah...
da tiba jua bulan yang paling dinanti-nantikan..
bulan penuh kerahmatan..
bulan yang menjadi kesukaan aku masa kecik-kecik dulu...
yela.. mana tak nya....
pagi bangun sahur.. petang pulak tunggu juadah yg bermacam-macam..
hhehehehee...
seronok...
hmmm.. okey la... nak taip panjang-panjang penat pulak...
nak ceciter pasal bulan Ramadhan pun...
rasenye.. ramai Bolgger yang lain dah buat... 
lagi seronok baca hasil nukilan orang lain compare
dengan hasil "taipan" tangan sendiri..
betul tak??
hihihihi...
*pemalas sebenarnya..
semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna...
insya'Allah...

p/s: ape mak masak untuk sahur nanti ye??

Monday, July 18, 2011

Nak buat apa dengan semua ini?



ok!!..
dah nampak kan??
jadi ketiga-tiga gambar kat atas ni telah menjadi satu isu...
dan itu adalah beberapa koleksi yg sempat di upload untuk entry ini...
ade lagi.. tapi cik berokben saye tetiba hari ni *lembab!!
Isu: lambakan barang di rumah.. Mak suruh kemas.. macam mana ni???
hmmmm...nak "bako" sayang...
nak jual sayang...
nak buang?... hmm.. lagi la sayang...
jadi nak buat apa dengan semua ini?
dah lama dikumpul... tak kan mahu di lepaskan
begitu sahaja.... saya "sayang banyak" kat majalah-majalah ini...
kalau derma.. ade orang nak ke??
alamak.. dilemma la pulak kan....
perkara remeh pun boleh jadi isu...

p/s: cuba bayangkan... mula di kumpul sejak aku 16 tahun (Form 4).. dan kini masih mengumpul walaupun usia dah mencecah 22 tahun...

Lelaki Kacak

Assalamualaikum...
tadi tengah surf something...
then terjumpa artikel ini...
apa kata.. kita luangkan sikit masa untuk baca
artikel ini.. tak rugi pun...
jom berkongsi ilmu....

Hadis yang Menarik Rasulullah PBUH
Rasulullah PBUH bersabda : 'Bila seseorang lelaki itu mati dan saudaranya sibuk dengan pengebumiannya, berdiri lelaki yang betul-betul kacak di bahagian kepalanya. Bila mayatnya dikapan, lelaki itu berada di antara kain kapan dan si mati.

Selepas pengebumian, semua orang pulang ke rumah, 2 malaikat Mungkar dan Nakir, datang dalam kubur dan cuba memisahkan lelaki kacak ini supaya mereka boleh menyoal lelaki yang telah meninggal itu seorang diri mengenai ketaatannya kepada Allah. Tapi lelaki kacak itu berkata, Dia adalah temanku, dia adalah kawanku. Aku takkan meninggalkannya seorang diri walau apa pun. Jika kamu ditetapkan untuk menyoal, lakukanlah tugasmu. Aku tidak boleh meninggalkannya sehingga aku dapati dia dimasukkan ke dalam Syurga.'

Selepas itu dia berpaling pada temannya yang meninggal dan berkata,'Aku adalah Al-Quran, yang mana kamu membacanya, kadang-kadang dengan suara yang nyaring dan kadang-kadang dengan suara yang perlahan. Jangan bimbang. Selepas soal siasat dari Mungkar dan Nakir, kamu tidak akan bersedih.'

Selepas soal siasat selesai, lelaki kacak mengatur untuknya daripada Al-Mala'ul A'laa (malaikat dalam Syurga) tempat tidur dari sutera yang dipenuhi bauan kesturi...

Rasulullah PBUH  bersabda :'Di hari pengadilan, di hadapan Allah, tiada syafaat yang lebih baik darjatnya daripada Quran, mahupun dari nabi atau malaikat.'

p/s: Al-Quran Al-Karim.... ni dah nak masuk bulan Ramadhan.. ape kata kita luangkan sedikit masa "mentelaah" kitab suci...

Saturday, July 16, 2011

Boleh ke tidak?

Assalamualaikum wbt..
hehehe.. hari ni entry yg agak mengarut sikit..
luahan hati dan dilemma...
wah!!! gitu...
haha... boleh ke tidak??
boleh ke tidak.....
bole ke???... ke tak boleh!!??
ish.. ape kebenda laa ni kan??
sebenarnya ni la "permohonan"
nafsu aku terhadap otak dan "wallet" aku...
hahaha... nak tau sebab ape....
sebab... nafsu membuak-buak... nak pi tengok
"lets finish what we started Tom!" lebih kurang mcm tu la Harry cakap..
 "Harry Potter and The Deathly Hallows Part II" untuk kali
yang ke-2...  padahal dah gi tengok dah semalam...
tapi macam tak puas... nak tengok lagi...
kali ni... lagi "demand"... nak tengok yg 3D...
mak aih!.. melampau sungguh "nafsu" ini kan...
ni belum masuk bulan Ramadhan lagi ni...
hmmmmmmm.....
boleh ke tidak ye??
nak ke tak nak ye???
nanti la pikir... ye dok??
ish... mana boleh!
alaaaaa..... macam mana ni......

p/s: ni la contoh-contoh orang yang kuat mengada-ngada!.. hahahahaha... =p

Wednesday, July 13, 2011

kau bawak "bekal" apa?

Assalamualaikum wbt...
lama jugak tak meng-update blog..
agak busy sikit kebelakangan ni..
hehehehe...
diam tak diam... kita sudah pun melangkah 
masuk ke bulan July... 
yeay!!!.. sangat seronok....
nak tahu kenapa.... bila tibanya bulan July tahun ni..
maka muncul la jua bulan Syaaban dalam tahun ini...
dan jangan lupa.. cerita favorite "saya" dah nak keluar di panggung..
"Harry Potter dan Azimat Maut Bahagian II"..
hahahaha... 
jadi ini lah bulan yang dinanti-nantikan...
sebagai persediaan untuk menempuh bulan mulia yang bakal tiba..
iaitu bulan Ramadhan.... dah bersediakah kita nak puasa..
kalau belum... mula lah dari sekarang.. ber'tatih' dahulu...
lama-lama nanti biasalah la...
takde la "culture shock" nanti bila dah masuk bulan Ramadhan...
kan~~~~
korang tau tak.. bulan Syaaban ni banyak kelebihannya...
sampaikan Rasulullah S.A.W. pun pernah bersabda:

"Bulan Rejab adalah bulan Allah, bulan Syaaban adalah bulanku, 
dan bulan Ramadhan adalah bulan umatku....."



Syaaban bulan untuk menghapus dosa...
dan Ramadan bulan untuk menyucikan diri dari dosa...
dalam bulan ini Baginda Rasulullah S.A.W banyak melakukan amal ibadah..
maka.. kita juga haruslah mencontohi beliau...
sudah tiba masanya nak cari bekalan.. kalau tak.. bila lagi..
betul kan??..

"apabila mati seseorang anak adam itu .. maka akan terhenti segala amalanya kecuali 3 perkara iaitu sedakah jariah, ilmu yang bermanfaat dan doa anak – anak yang soleh"..


jadi sekarang lah masanya kita bertungkus lumus berlumba-lumba...
mempersiapkan bekalan kita untuk hari pengakhiran kelak....


berbalik kepada bulan Syaaban... Rasulullah S.A.W juga pernah bersabda lagi:


 "Barangsiapa berpuasa sehari dalam bulan Syaaban, diharamkan Allah 
tubuhnya dari api neraka. Dia akan menjadi rakan taulan Nabi Allah 
Yusuf di dalam syurga. Diberi pahala oleh Allah seperti pahala 
Nabi Ayub dan Nabi Daud. Jika dia berpuasa sebulan dalam bulan ini,
dimudahkan Allah akan saat matinya, dan terlepas dari kegelapan alam kubur,
bebas dari hura-hara munkar dan nankir, ditutup Allah akan aibnya, 
dan diwajibkan syurga ke atasnya.."

SubhanAllah.. sampai macam tu sekali kelebihan bulan Syaaban ni... 
boleh dikatakan bulan di mana setiap doa orang-orang 
beriman akan dimakbulkan Allah...
Inilah antara beberapa kelebihan yang Allah kurniakan untuk para hambaNya 
dalam bulan Syaaban. Allah yang bersifat Maha Pemurah akan tetap 
memberi semua kelebihan ini bagi mereka yang benar-benar ikhlas 
dan bersungguh-sungguh dalam amalan mereka. Semua ganjaran ini juga 
adalah sebagai perangsang kepada mereka untuk melipatgandakan 
amalan dan usaha mereka. Mereka hendaklah merebut peluang 
keemasan ini untuk kejayaan mereka di dunia dan di akhirat 
selagi hayat di kandung badan....

p/s: tak sabar nak puasa... =)


Saturday, June 25, 2011

Bila nasi menjadi bubur

Assalamualaikum wbt....
jawab.. jangan tak jawab..
haaa... pertama sekali.. aku nak ucapkan
tahniah kepada SEPAH : "manis tak kurma ini?.. haaaa..."
sebab jadi juara dalam Maharaja lawak..

baiklah.. sekarang ni kita nak cerita pasal
benda lain.. bukan pasal SEPAH ye..
anda semua pernah dengar tak peribahasa..
"Nasi sudah menjadi bubur"

haaaa... mesti pernah dengar kan??
kalau tak.. confirm masa cikgu tengah melimpahkah ilmu..
kita dok main kat belakang kelas...
maksud peribahasa ini ialah..
sudah terlanjur, tak boleh diubah lagi..
lebih kurang begitu lah bunyi nya...


bila difikir-fikirkan berdasar aspek kehidupan
kita seharian... sudah berapa kali kah
perkara sebegini berlaku dalam hidup kita?
pernah tak kita terfikir?
pernah tak kita merasa?
keterlanjuran?
yaa!!.. keterlanjuran yang kita lakukan...
pernah tak kita fikirkan akibatnya...
terlajur kata... terlanjur bicara... terlanjur cinta...
terlanjur amarah.. kebanyakkan semua ini pernah kita 
kita lalui bukan?
tapi.... bila difikir kan kembali...
boleh tak bubur tu dijadikan nasi semula??
secara LOGIK nya... huh! sudah semestinya tidak..
tetapi dari aspek reaksi dan tindakbalas kita...
bubur itu.. boleh di jadikan nasi semula...
terlajak perahu boleh di undur, terlajak kata??
kita boleh undur jugak kan?? dengan cara memohon maaf...
sekurang-kurangnya perahu itu boleh diundur walaupun tak
seberapa sempurna....sama jugalah dengan "bubur" yang kita dah buat..
kita masih ada peluang untuk mengubahnya kembali menjadi "nasi"..
walaupun "nasi" itu tak sesempurna nasi yang asli...
setiap manusia sentiasa diberi peluang...
tetapi ingatlah... peluang yang datang cuma sekali..
jika di kurniakan peluang untuk kali kedua, ketiga, keempat dan
seterusnya....ia tetap tidak akan sama dengan peluang yang PERTAMA...


p/s: apa ni... aku taip aku sendiri tak paham... banyak sangat abstrak dan konkrit dalam entry kali ni... nukilan dari hati yang ingin berkata-kata... adus... =)


Wednesday, June 22, 2011

pantang menyerah!!

tatkala aku duduk bingung..
memikirkan apa yang bakal berlaku
dalam hidup aku di masa akan datang...
aku terfikir tentang lagu ini...


D’Masiv - Jangan Menyerah

tak ada manusia
yang terlahir sempurna
jangan kau sesali
segala yang telah terjadi
kita pasti pernah
dapatkan cobaan yang berat
seakan hidup ini
tak ada artinya lagi

reff1:
syukuri apa yang ada
hidup adalah anugerah
tetap jalani hidup ini
melakukan yang terbaik

tak ada manusia
yang terlahir sempurna
jangan kau sesali
segala yang telah terjadi

repeat reff1

reff2:
Tuhan pasti kan menunjukkan
kebesaran dan kuasanya
bagi hambanya yang sabar
dan tak kenal putus asa


Wednesday, June 15, 2011

Indahkah angan-angan?

angan-angan?
kadang kala terfikir juga di benak hati..
mengapa perlu angan-angan...
indahkah angan-angan?...
ya!...angan-angan memang indah!

Dalam angan-angan...
semua yang kita impikan menjadi begitu indah..
bagaikan.. semua tu seolah-olah realiti..
kita boleh pergi kemana saja yang kita mahu...
kita boleh jadi sesiapa saja yang kita mahu...
Menteri.. pelakon... penyanyi... orang kaya..
jutawan...pergh!! indah nya...khayal beb!..
tapi!.. ingat.. kadang kala sesuatu yang indah itu...
boleh juga memusnahkan.. punah...
habis tu... macam mana ni.. 
jika ia mendatang kan keburukan...
maka.. perlu lah kita menjauhinya... betul tak?
habis tu.. salah kah kita berangan-angan...
TIDAK!!.. sudah sama sekali tidak...
manusia insan yang kreatif...
tidak salah jika kita ingin menjadi "kreatif" sekali sekala...
Berangan-anganlah sebesar atau setinggi mana pun. 
Itu adalah hak manusia itu sendiri.
pernah tak kita mendengar kata-kata ini..
"imaginasi mampu menguasai dunia"


Tak siapa menghalang kita
kita pengarah kita kita lah pelakonnya..
tetapi.. ingat lah... berangan-angan itu ada batasnya..
jangan melampau...
jangan keterlaluan....kerana keterlaluan itu kadangkala
membawa padah.. hahaha.. amek kau... macam melalut pulak hari ni..
Nabi SAW pernah bersada, daripada Anas bin Malik r.a. :

    “Dalam semua perkara pada anak Adam yang akan menjadikan mereka tua adalah dua perkara, tamak dan angan-angan.”

jadi... pengajarannya di sini.. tak salah berangan-angan...
cuma jangan pula melebihi batasnya...
bila kita melebihi batasnya.. tu yang jadi tak elok tu..
imaginasi berlapis-lapis tinggi.. tapi jasad masih di tempat yang sama...
macam merugikan masa... bukan kah lebih baik jika 
kita menggunakan  masa yang dibazirkan itu dengan cara yang baik..
gunakan ia sebaik-baiknya untuk mendekatkan diri kepada yang Esa..
so.. lagi sekali aku tekan kan... tak salah berangan-angan..
dan ingat lah.. angan-angan yang baik ialah angan-angan yang disusuli dengan usaha...
tetapi.. yang tak baik nye bila angan-angan itu disusuli dengan angan-angan...
akhirnya... lalai dan lagho... membazir usia...
bukan kah membazir itu amalan syaitan.....

p/s: aku pun tak tahu apa yang aku taip ni.. minda tengah serabut... mungkin aku berangan-angan sambil menaip agaknya....